Direktlänk till inlägg 26 oktober 2014

Låt Vargarna Komma

Av Donuten Alien - 26 oktober 2014 20:27

Titel: Låt Vargarna Komma

Författare: Carol Rifka Brunt

Sidantal: 415

Utgivningsår: 2013


Handling (Baksidan):

New York, 1987. Det finns bara en enda person i hela världen som förstår fjortonåriga June Elbus, och det är hennes morbror, den erkände konstnären Finn Weiss. När Finn som en av alldeles för många och alldeles för unga män dör i den fruktade sjukdomen aids, blir June helt ensam i världen. Hennes föräldrar har fullt upp på jobbet och storasyster Greta har glidit längre och längre bort. Men snart blir June kontaktad av Toby, den mystiske främlingen från begravningen, han som mamma kallar Finns "specielle vän", men vägrar säga något mer om. Mellan June och Toby växer en oväntad och omvälvande vänskap fram, och hemligheter avslöjas som får June att tvivla på allt hon dittills sett som sanning.


Tycke:

Vi kan väl börja med att beundra omslaget. Liksom jag dör, det är så vackert. Vill köpa boken så jag kan sitta och beundra den, haha.


Men nu till själva boken. Ja, vad ska man säga.. För det första så fastnade jag aldrig för boken, läste den mest för att den skulle bli utläst. Den var inte jättedålig men ingen höjdare heller och fann vissa saker en aning konstiga. Men boken var ändå bra, gillade relationerna som karaktärerna hade till varandra bland annat.


Men i stora drag var boken bra och tyckte att författaren gjort ett bra jobb med den. Hade nog uppskattat boken mer ifall jag hade läst den innan, är inne i en konstig period i mitt läsande nu, så ja.


Intressantaste karaktär: Hm.. Greta tror jag.

Bästa del: När June hjälper Greta hem från skogen.

Bästa citat: Jag antar att det är som vatten. Mjukt och ofarligt tills tillräckligt mycket tid har passerat. Då står man plötsligt där med Grand Canyon.


Boken får 3/5 stjärnor.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Donuten Alien - 26 oktober 2014 21:11

   Titel: Törst Författare: Richelle Mead Serie: Vampire Academy 1   Handling: Rose är Dhampir, halvt vampyr och halvt människa. Hon är väktare till sin bästis vampyren Lissa. Efter två år på flykt från skolan blir dem hittade och hämtade...

Av Donuten Alien - 26 oktober 2014 20:17

Hej, jag är en Donutalien som älskar böcker och läser väldigt ofta. Därför har jag nu bestämt mig för att göra en bokblogg. Ja, mer har jag väl inte att säga om det.   Jag hade en bokblogg innan, donutaliensbokblogg men jag var inte så aktiv där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards